• Email Support admin@ghidcazare.ro

Articole

Istoria Transfagarasanului

Ideea construirii unui drum peste muntii Fagarasului, i-a apartinut lui Ceausescu, cu toate ca planurile si schitele pentru un drum peste muntii Fagarasului au fost realizate inainte de anul 1960. Proiectul acestui drum a fost abandonat pentru ca in acea perioada nu erau destule fonduri pentru o astfel de cheltuiala. Imediat dupa ce lucrarile de la hidrocentrala de la Vidraru au fost finalizate, ideea cosntruirii unui drum prin muntii Fagarasului a revenit si s-au facut primii pasi in realizarea acestui drum deosebit.

Imediat dupa invazia Cehoslovaciei, diin anul 1968 s-a pus problema unui drum strageic, dar in zona muntilor Mehedintului si a Cernei. Ceausescu a hotarat astfel ca acest drum cu o singura banda sa fie realizat in special pentru a prelua masa lemnoasa din padurile muntilor Fagarasului, aceasta masa fiind adusa in zona de sud a tarii. Lucrarile pentru Transfagarasan au inceput in anul 1969, genistii de la Regimentul 1 Ramnicu Vrancea incepand la sud, iar cei de la Regimentul 52 Alba Iulia incepand la sud. Acestora li s-au alaturat si lucratorii civili, ei fiind atrasi de salariul foarte mare din acea vreme si anume 6000 de lei. Inanul 1971, Ceausescu s-a hotarat sa schimbe planurile, iar drumul a devenit un drum national cu doua benzi, iar zona muntilor Fagarasi devenind o statiune a sporturilor de iarna cu peste 100 km de partii deschi, hoteluri si partii de bob.

La unmomentdat, constructia drumului s-a impotmolit, in partea sudica, drumul fiind construit pe drumurile forestiere care existau deja in jurul lacului. In anul 1973, lucrarile au fost finalizate, dar drumul a fost deschis un an mai tarziudatorita conditiilor meteo nefavorabile. Inanul 1974, drumul a fost finalizat, ruta alpina capatand numele de Transfagarasan. Asfaltarea drumului a durat 4 ani, ruta pe care o stim noi astazi fiind finalizata in anul 1980. Construirea acestui drum a insemnat si numeroase jertfe omenesti, 40 de persoane dandu-si viata pentru construirea sa. Transfagarasanul incepe undeva in apropierea localitatii Capataneni, ultima localitate din judetul Arges situata pe DN 7C, terminandu-se la intersectiacu DN 1.

Cea mai inalta atitudine pe care o atinge drumul este de 2042 metri, fiind situat dupa Transalpina care are o altitudine maxima de 2145 metri. Drumul are 28 de viaducte, precum si 833 de podete. Atunci cand auinceput lucrarile pentru acest drum, s-a pus problema construirii unui tunel prin muntele Paltinului. Acest tunel are o lungime de 844 de m. Pentru a construi acest drum a fost nevoie de aproximativ 3 milioane de tone de roca, folosindu-se si 6520 tone de TNT. Pentru a construi tunelul prin muntele Paltinul a fost nevoie de 20 de tone de TNT, excavate fiind aproximativ 41 de milioane mc de roca si folosindu-se o multime de materiale de constructie.

In ziua de azi, in zona Transfagarasanului a avut loc o putere dezvoltare economica. Turistii prefera sa aleaga aceasta zona datorita frumusetii sale. Ei prefera sa mearga la lacul Vidraru, Balea Lac sau la Balea Cascada. Transfagarasanul este o constructie care a trezit interesul multora, acest drum fiind declarat cel mai frumos drum din lume de catre multe publicatii internationale.

Lasă un răspuns :

* Your email address will not be published.